Wednesday, January 7, 2009

Cinta & Perkahwinan




Cinta... aku tak suka sangat nak bercinta ni.. maklumlah masa skolah tu aku sekolah agama so aku cam kureng skit kat lelaki ni...tapi masa skolah tu ada gak budak2 laki usha2 ada jugaklah aku terbaik kira kawan lebih skitlah tapi nak kata itu cinta tak tapi masa tu bolehlah dikatakan aku layan jugak skit2.. biarlah nama dia rahsia aku je yang tahu.. tapi kalau kawan zaman sekolah aku baca sure dia org leh agak2.. hehhe hanya separuh masa...

Yang betul2 aku bercinta ngan FAIDZ HIRZAN BIN HUSSAIN (suamiku tercinta) ni lah ' kat kg orang panggil dia 'ije'... aku tak berapa suka nak bercinta masa tu tapi kawan aku tu si zafiru ni mmg org kuat dia tiap ari dia akan jumpa aku cerita pasal ije dok creta pasal aku je sampai ke pagihehe & dia cakap ije nak jumpa aku nak luahkan isi hati... hahha aku tak suka jumpa2 ni tak elokkann.. lagipun masa tu dok hostel...aku suggest hantar je surat cakaplah ape nak cakapkan.. dia hantar surat 12 Dec 1996 bermula detik tu dia hantar surat kat aku boleh dikatakan setiap minggu ada je... (zaman surat menyurat).

Dia nak jugak jumpa aku... aku cakap kalau nak jumpa datang umah time aku balik hostel umah nenek aku PASIR AKAR..& datang sorang.. Bila aku balik umah mmg dia datang sorang.. so jumpa & sembang biasa lah aku takleh nak sembang lebih arwah nenek aku pun ada masa tuu.. yang lawak dia banyak sembang ngan arwah nenek aku lastnya..3 kali tak silap dia datang bila aku balik kg je dia datang umah.. Masa tu aku dok ngan arwah nenek so bila tiem sembahyang aku kena jaga kedai..jual PISANG GORENG ..emm ni si ije ni datang nak beli pisang goreng nak lak beli rm2 banyak tuu, masa tu lah gamaknya leh tengok aku n lepak situ lama skitkan..hehe yang kelakarnya aku cakap tak jual rm2...seringgit je aku jual kat dia..(hehee segan lah, malu pun ada sbb kalau rm2 tu banyak aku nak kena masukkan pisang goreng tu dalam 40keping gitu) murahkan 2 keping seposen hehhe....sekarang mana nak dapat..

Emm mungkin disbbkan cara dia tu akhirnya aku terima dia jadi kawanku yang special...kami kawan sampai 8 tahun sat gaduh sat ok tapi kami jenis tak selalu jumpa n tak lah selalu kol cam org yang bercinta sakan...aku terima dia seadanya & aku pun harap dia terima aku sebagaimana dia tahu aku adalah aku..& akhirnya kami TUNANG & KAWIN 26 08 2004

No comments:

Post a Comment