Sunday, February 15, 2009

Misteri Jam 4 pagi

AaAhHhhH si fithriya menjerit..rupanya dia terhantuk kepalanya kat katil...terus aku terjaga..tgk jam baru 4am..aduhhh!!! cepat2 aku bangun buatkan susu utk minah ni supaya dia cepat lena & leh sambung TIDO...disebabkan minah ni menjerit yang amat kuat..si cichalak terjaga..adoiii geramnya..dia bukan takat bukak mata tapi trus bangun ala2 ayam berkokok yang mengatakan:hei cicha bangun2 dah siang lahhh"aku tgk dia dah duduk standby nak bangun trus aku lari buatkan si cicha lak punya ubat tdonya"susu".....
Tetiba si fith cakap jom cha tengok tv...adoiii geramnya aku dia ingat pukul brp sesuka hati nak pegi tgk tv...aku buat bodoh je..biar je dia org kuar..tetiba aku perasan lampu dapur umahku tertutup..& masa tu ..aku terdengar si fith ajak si cicha masuk bilik. " jom cha gelap"..suspen2...kenapa lak lampu leh padam ni...dalam kepala aku cam2 dahh seram oii ..nak kata bibik dia bangun mmg takk lahhh, tertutup je pintu & mmg aku tak dengar pun bilik bibik dia di buka...emmm bila budak 2 org ni masuk bilik je, cepat2 aku tutupkan pintu bilik..elok pulak budak ni ambik susu & lepas tu baring..emmmm aku dah pk kalau ada org pecah masuk ni, camne..mmg pelik..tapi tak mustahil dan aku dah biasa dengar cam umah mus dulu kat vista..tingkat 13 pun still org leh masuk...inikan lak umah aku ni tingkat 6 je..
Aku dah terlelap dalam masa otak aku bercelaru tu sbb korang tahulah aku mmg suka manfaatkan masa tidurku sbb jam 530 mmg aku dah nak kena bangun si ABAH dia nak g keje..tetiba korang nak tahu..si fith leh minta..."ibu nak air"...alamakkk budak ni cam2 hal lah pulak...aku cakap "minum susu tu pun air gak"taknakkkk nak air2...."bengang tul aku...aku dok pk nak kejutkan abah dia ke..kan bising lak si pais ni...semata2 nak g ambik air aku leh kejutkan dia...
Last2 aku mmg malas nak menyusahkan dia..so nak taknak aku beranikan diriku keluar dr kamar beradu aku tu..aku buatlah muka slamba..pegi dapur bukak lampu yang dah terpadam tu..ambikkan air utk minah ni..tetiba tertutup lak lampu ni..aku terus pegi kat plug lampu tu..dengan beraninya..bila aku dekat & tengok..."aaaaaaaaaaahhhhhh"
rupanya ni lah dia "si fith panjat atas meja utk tutupkan lampu ........."emmm walaupun suspen di pagi buta membuta...tapi kira aku lega gak sebab terjawap lah sapa yang tutup lampu ni..."
Aku tak perfikir dia akan tutup lampu tu..mmg dia tak pernah buat..Ada lak idea dia nak panjat...maybe dia mimpi dan dapat ilham utk panjat meja tuu...."heheheh sorey..tu je yang MISTERINYA.....

1 comment:

  1. takutnyer ....heehehh saba je la....saaspender betul la si fith tue...ater pandai plak dia nutup lampu tu kan...kalo aku mmg dh cuak..ye la mmg x kan terpk bebudak tu yg akan tutup lampu...apa2 pun syabas fith..satu perkembangan yg sihat..ehheeh

    ReplyDelete